Oczekiwanie i rzeczywistość: jak działają zasady gry w biznesie

Oczekiwanie i rzeczywistość: jak działają zasady gry w biznesie

Dlaczego nie działają wszystkie podejścia do angażowania pracowników w model gry?

Grywalizacja jest mocno zakorzeniona w leksykonie współczesnego przedsiębiorcy, ale nie wszyscy rozumieją, że rodzaj gry wymaga precyzyjnej instrukcji i przemyślanej analizy mechaniki pracy. Oto kilka stereotypów na temat wprowadzenia grywalizacji w biznesie.

„Zagrajmy, aby zrozumieć, kto nie radzi sobie”

Wiele korporacji oferuje pracownikom udział w grze, aby zrozumieć, kto „hamuje” proces biznesowy, a następnie pozbyć się tych pracowników. Takie stwierdzenie problemu jest niedopuszczalne. Grywalizacja to dobrowolna inicjatywa, która powinna motywować i zachęcać pracowników.

„Wymyślimy świetny pomysł i wszystko samo się zorganizuje”

Jak w przypadku każdej zmiany, wprowadzenie grywalizacji wymaga poważnych zasobów. Aby zaangażować w ten proces 300 graczy, potrzebujesz co najmniej 4-7 osób w zespole trenerskim lub innym dziale. Będą pracować indywidualnie z każdym niezaangażowanym pracownikiem, na bieżąco informować uczestników, zbierać wyniki. I żadne rozwiązania IT nie zastąpią tych ludzi, po prostu nie poradzą sobie z tymi, którzy będą trzymać się na uboczu.

„Po co przeznaczać na to zasoby, gdy mamy jeszcze setki projektów?”

Pamiętaj, ile światowych gigantów i zwykłych firm wydaje środków na wprowadzenie swojego nowego produktu na rynek. Grywalizacja wymaga potężnej kampanii PR w obrębie firmy przy użyciu interesujących strategii.

” Niech sprzedawcy grają, natomiast my jesteśmy zbyt poważni, żeby w to angażować się.”

Absolutnie wszyscy pracownicy powinni być zaangażowani w proces gry, niezależnie od zajmowanej pozycji. Ty, jako kierownik, powinieneś być liderem, osobistym przykładem dla personelu. Twoja obecność w środowisku gry, uczestnictwo i zdobyte punkty dadzą więcej wyników niż działania dyscyplinarne.

„Ci, którzy spełniają normę, otrzymają certyfikat honorowy”

Wprowadzając zasady gry do obiegu pracy, warto pamiętać o nagrodzie. Niektórzy menedżerowie są pewni, że wystarczy ograniczyć się certyfikatem honorowym lub tortem dla całego zespołu, ale pomyśl sam: czy grałbyś w takich warunkach, czy chciałbyś dać z siebie wszystko za taką nagrodę.Samo uznanie nie wystarczy dla ludzi, oni nie są gotowi do podejmowania wysiłków w zamian za publiczne poparcie. Dlatego nagroda musi uzasadniać wszystkie wysiłki pracowników.

„Nie da się zautomatyzować tego, czego nie ma”

Wprowadzenie rzeczywistości gier do procesu zarządzania, który nie istnieje, jest niemożliwe. Grywalizacja w pierwszej kolejności – mechanizm zarządzania, który nie będzie aktywny bez reguł gry i wskaźników wydajności.

#błędymenadżera #gamifikacja #twójbiznes