Ludzie pracują coraz więcej w coraz bardziej stresujących warunkach. Z drugiej strony ze względu na zwiększony wymiar czasu pracy wzrasta poziom zarobków i coraz więcej osób stać na wyjazd na urlop do hotelu. Podróżowanie staje się coraz łatwiejsze i coraz bardziej konsumpcyjne. W efekcie obserwujemy rozrost przemysłu turystycznego w tym branży hotelarskiej. Podstawowe pytanie właściciela hotelu brzmi: jak zarządzać hotelem? (patrz Hotel Manager) Zarządzanie hotelem w końcowym efekcie ma na celu maksymalizację zysków, ale maksymalizację zysków można osiągnąć różnymi metodami w zależności od wymagań i możliwości finansowych klientów, do których kierujemy ofertę. Pytanie jak zarządzać hotelem sprowadza się do pytania jaka jest nasza grupa targetowa i jakie są jej wymagania. Zarządzanie hotelem luksusowym różni się od zarządzania tanim hotelem. W zarządzaniu hotelem należy też brać specyfikę miejsca. Maksymalizacja zysków nadmorskiego pensjonatu wymaga na pewno innej strategii marketingowej niż zarządzanie hotelem w dużym turystycznym mieście czy organizacja konferencji. Jednym słowem jeśli dobrze poznamy potrzeby naszych gości odpowiedz na pytanie jak zarządzać hotelem stanie się prosta.