Nasze działania doradcze w ramach prowadzenia coachingu menedżerskiego obejmują:
1. Procedury i narzędzia coachingowe
Celem właściwego przeprowadzenia w przedsiębiorstwie coachingu konieczne jest opracowanie i wdrożenie procedur i narzędzi coachingowych do których między innymi zaliczamy:
- list przewodni, skierowany do pracowników, informujący o coachingu i wyjaśniający jego cele,
- materiał opisujący zasady prowadzenia coachingu,
- karty kompetencyjne, które będą konkretnie definiowały kompetencje objęte coachingiem tzn. te, które w szczególności mają być rozwijane,
- formularz oceny (feedback),
- formularz prowadzenia rozmów indywidualnych przed i po coachingu.
2. Przeprowadzenie coachingu
Coaching prowadzony jest według następującego schematu:
- określenie warunków ramowych coachingu, czyli opis kluczowych kompetencji dla przedsiębiorstwa,
- diagnoza kompetencji, porównanie stanu obecnego z pożądanym,
- indywidualny plan rozwoju menedżera i określenie celów coachingu,
- kontrakt z menedżerem,
- coaching, czyli rozwój oraz feedback,
- zawarcie kontraktu z menedżerem na przyszłość,
- osobisty plan działania każdego menedżera.
3. Metody pracy coacha
- coach nie zmusza do zmiany – musi ona nastąpić z woli i w wyniku pracy osoby coachowanej,
- coach zadawaniem pytań prowadzi do zastanowienia się nad swoimi zadaniami, kompetencjami, postępowaniem,
- coach uświadamia konsekwencje, które wynikają z konkretnego postępowania,
- coach daje nowe narzędzia, pomocne przy zmianie swoich zachowań,
- coach wzmacnia coachowanego w trudnych dla niego momentach,
- coach daje coachowanemu duże wsparcie w momencie zachwiania równowagi otoczenia przy zmianie jego zachowania.