Coaching Menedżerski

Nasze działania doradcze w ramach prowadzenia coachingu menedżerskiego obejmują:

1. Procedury i narzędzia coachingowe

Celem właściwego przeprowadzenia w przedsiębiorstwie coachingu konieczne jest opracowanie i wdrożenie procedur i narzędzi coachingowych do których między innymi zaliczamy:

  • list przewodni, skierowany do pracowników, informujący o coachingu i wyjaśniający jego cele,
  • materiał opisujący zasady prowadzenia coachingu,
  • karty kompetencyjne, które będą konkretnie definiowały kompetencje objęte coachingiem tzn. te, które w szczególności mają być rozwijane,
  • formularz oceny (feedback),
  • formularz prowadzenia rozmów indywidualnych przed i po coachingu.

2. Przeprowadzenie coachingu

Coaching prowadzony jest według następującego schematu:

  • określenie warunków ramowych coachingu, czyli opis kluczowych kompetencji dla przedsiębiorstwa,
  • diagnoza kompetencji, porównanie stanu obecnego z pożądanym,
  • indywidualny plan rozwoju menedżera i określenie celów coachingu,
  • kontrakt z menedżerem,
  • coaching, czyli rozwój oraz feedback,
  • zawarcie kontraktu z menedżerem na przyszłość,
  • osobisty plan działania każdego menedżera.

3. Metody pracy coacha

  • coach nie zmusza do zmiany – musi ona nastąpić z woli i w wyniku pracy osoby coachowanej,
  • coach zadawaniem pytań prowadzi do zastanowienia się nad swoimi zadaniami, kompetencjami, postępowaniem,
  • coach uświadamia konsekwencje, które wynikają z konkretnego postępowania,
  • coach daje nowe narzędzia, pomocne przy zmianie swoich zachowań,
  • coach wzmacnia coachowanego w trudnych dla niego momentach,
  • coach daje coachowanemu duże wsparcie w momencie zachwiania równowagi otoczenia przy zmianie jego zachowania.

Dodaj komentarz