Robert Buszta

Robert Buszta – trener, coach i praktyk biznesu.

Absolwent socjologii i psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Znakomity trener/coach (i praktyk) z zakresu zarządzania: strategią, wynikami, ludźmi, ceną, badań i komunikacji w organizacjach gospodarczych, polityki personalnej, negocjacji oraz strategii i technik sprzedaży. Prelegent licznych konferencji i seminariów. Obecnie wykłada na SGH na dwóch kierunkach zarządzanie sprzedażą i coaching. Uczył się i współpracował z: Aleksiej Sitnikow (NLP), Marshall Goldsmith (Coaching), Wojciech Eichelberger (Stres). W praktyce wykorzystuje doświadczenie współpracy z Tonym Buzanem (Szybkie Czytanie), Brianem Tracy (Psychologia Biznesu).

 

Od 1988 roku popularyzator technik pracy umysłowej (szybkie uczenie się: reguły treningu pamięci, technik notowania, zasady nauki szybkiego czytania i efektywnego studiowania) opartych o koncepcje angielskiego psychologa Tonego Buzana, w tym szczególnie programu „Use Your Head” (Rusz Głową).

 

Założyciel jedynej w Polsce Akademii Szybkiego Czytania (’96). Inicjator i organizator Mistrzostw Polski w Szybkim Czytaniu (8 edycji). Założyciel i Dyrektor Instytutu Metod Edukacji IMPULS. Od 1988 roku przeszkolił ok. 400 000 osób. Prowadził projekty dla ponad 5000 firm, w tym coaching dla ponad 3000 osób. W latach 1992-2002 Menadżer Kontraktowy, wprowadził na rynek polski kilka międzynarodowych marek.

 

Ostatnio współpracował z:

  • dla banków: NBP, Bank Gospodarstwa Krajowego, Bank BPH, Bank Pekao, Bank Spółdzielczy, BZ WBK, Biuro Informacji Kredytowej, Citi Handlowy, American Express Poland, Societe Generale, Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych, Santander Consumer Bank, Credit Agricole Bank Polska, DZ Bank. 
  • dla branży meblowej: Sieć salonów i fabryki Febru Polska (Polska, Ukraina i Rosja), Sieć 20 salonów kuchennych ESTIMA.
  • dla branży FMCG: DIAEGO, Polmos Lublin, Gallaher, Herbapol, Altadis, Mars, Alima Gerber, Kraft Foods, Storck, Procter & Gamble, AMCO, LOREAL.
  • dla administracji publicznej: Ministerstwo Infrastruktury, MON, Krajowa Szkoła Administracji Publicznej, Ambasada Australii, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Kancelaria Sejmu, UKIE, ZUS, Biuro Polityki Społecznej m. st. Warszawy, PAIiIZ, WUP i PUP, Ministerstwo Sprawiedliwości, Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych.
  • dla branży ubezpieczeniowej: PZU, Comercial Union, TU Allianz, STBU Brokerzy Ubezpieczeniowi, AIG, AMPLICO, Centrum Obsługi Powypadkowej Codex, HDI, WARTA, GSU Ubezpieczenia.
  • dla branży prawniczej: Hunton & Williams, Arthur Andersen Legal, Ernst & Young, Kancelaria Podel.
  • dla nieruchomości: Echo Investment, Cersanit, Barlinek, ISAN, INVEST 2000, Techem, Budlex.
  • dla branży medycznej: Branżowa Kasa Chorych, NFZ, Ratiopharm, Aster Zeneka, Grupa Polpharma, Sanofi-Aventis.
  • dla przemysłu: ORLEN, BSH agd, Whirpool, Marbet,  Haier, Ultra Pack, Model Obaly, IVECO, FIAT, Michelin, Boryszew, Philips Lighting Poland, ZYMETRIC – MITSUBISHI ELECTRIC, Danfos, Kaeser Kompresorren, MC Bauchemie, Elektrometal Energetyka, Videojet.
  • dla branży energetycznej: GDF SUEZ i Elpoautomatyka, PSE, Vattenffal, PGE, EuRoPol GAZ.
  • dla spedycyjnej: PLL LOT, PKS Multi Spedytor, PKP Cargo, DB Schenker, Opek, Logintrans.
  • dla rolniczej: POL-MOT WAFARMA, Hajduk, Monsanto, Scotts, Hurtownia ROLNIK, Merlo Polska.
  • dla usług: PKP,  TUV NORD,  Krajowa Izba Gospodarcza, INFOR, ITI Neovision, KEMA, Poczta Polska, Guard Systems, Polsat Cyfrowy, Instytut Monitorowania Mediów, Makro cas, SITA Learning Systems, Totalizator Sportowy, Grupa Wydawnicza INFOR, INFOR PL, SARTO PR, Neckerman, INFORLEX, ROSSMANN, MENNICA POLSKA, SGS, Michael Page Polska, Servipol, Trans-Truck, PH Conkret, Nocowanie.pl.
  • dla branży reklamowej: Biuro Reklamy TVP, Biuro Reklamy INFOR, Clickad.
  • dla telekomunikacyjnej: PKP Teleinformatyka, Telekomunikacja Polska, Orange, Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne LANET, NETIA, GTE.
  • dla branży IT: IBM, Lumena, TRW, PROKOM, NOKIA, Alcatel-Lucent, Active Jet, Strictwise, Karen, Action, Pentacomp, Crowley Data Poland, Vector-Soft, Vobis, NIKON, IMG Polska, Infovide-Matrix, Asplex, BLStream, Value Thank, Asseco Poland.
  • dla nauki: SGH, Wyższa Szkoła Biznesu-NLU w Nowym Sączu, Akademia Leona Koźmińskiego, Fundacja Na Rzecz Nauki Polskiej, Akademia Finansów i Biznesu VISTULA.

 

W latach 1992-2002 Menadżer Kontraktowy:

Dyrektor ds. Artystycznych Towarzystwo Artystyczne VIDAR.

Dyrektor Handlowy Bussiness Foundation i Fundacji „Teraz Polska” – 2 edycje.

Dyrektor Handlowy Pierwszej Prywatnej Agencji Badań Rynkowych i Społecznych DEMOSKOP – wprowadzenie metody THOMAS INTERNATIONAL.

Dyrektor Marketingu Reaserch Uniwersity Network – Badania Rynkowe i Społeczne.

Dyrektor Marketingu i Członek Zarządu IBR FOCUS – Badania Rynku i Opinii Publicznej.

Dyrektor ds. szkoleń i rozwoju oraz Członek Zarządu w Tracy College International – wprowadzenie na rynek Polski marki Brian Tracy i INSIGHTS.

Współzałożyciel i Wiceprezes Polskiej Izby Firm Szkoleniowych.

Założyciel Akademii Szybkiego Czytania – autor metody i podręcznika do nauki szybkiego czytania, wyd. IMPULS 2004 r.

Ambasador www.Projektu21.eu

Mistrz na warsztatach interdyscyplinarnych Agaty Steczkowskiej – 4 edycje.

Ekspert Fundacji Instytut Copernicus – współautor książki „Jak korzystać z wiedzy ekspertów zewnętrznych” wyd. EMKA 2011 r.

Autor kursu e-learning pt. Umiejętność komunikowania się w Firmie 2014 r.

Przewodniczący Rady Programowej IABC/Poland – Międzynarodowe Stowarzyszenie Ekspertów ds. Komunikacji w Biznesie Polska

Współpracuje na stałe z Tracy College International i Learning Method’s Group – Tony Buzan.

 

Prywatnie wyróżnia go pozytywna i otwarta postawa, zaangażowanie i determinacja                  w działaniach. Ceni osoby normalne, z charakterem, odpowiedzialne i z poczuciem humoru. Jest człowiekiem ciekawym świata, podczas podróży małych i dużych, interesuje się różnicami kulturowymi różnych społeczeństw. Od wielu lat nurkuje w wielkich wodach świata, posiada stopień Divemaster w PADI. Jako „szybkoczytacz” ceni sobie dobrą książkę, wnikliwie studiuje biografię „Wielkich Ludzi”. Uwielbia dyskusje filozoficzne. Dba o dobrą kondycję psycho-fizyczną, co roku przebiega jeden maraton i kilka półmaratonów. Bierze udział                              w przedsięwzięciach charytatywnych. Mąż, Tata dwóch Córek, które przygotowuje do odpowiedzialnego dorosłego życia. Jego mottem życiowym jest „uczynić ze swojego życia prawdziwe dzieło sztuki”.